Botrány a Pesterzsébeti Képviselő-testületi ülésen, júliusban

Ismét rendkívüli híradásként számolunk be a Városháza egy történéséről. Ezúttal a júliusi testületi ülés egyik napirendi pontjáról kell ilyen gyorsan tájékoztatót adni.

    Már a júniusi testületi ülésről megírtuk, hogy a Fidesz helyi szinten is megkezdte a választási felkészülést. Azzal a napirenddel kapcsolatban gondoljuk ezt, hogy 4,5 millió forinttal szerződést kötött az önkormányzat a Helyi Téma újsággal, hírek, nyilatkozatok közzétételére. Miután rossz tapasztalatunk van a Pesterzsébet című újsággal, amiben szintén úgy tesznek, mintha csak a fideszesek lennének az önkormányzatban, tiltakoztunk a közpénzek ilyen felhasználása ellen.

    Most újabb előterjesztés érkezett. Mivel a „TV 20. végelszámolással megszűnt” (megjegyzem: 2011. májusában döntöttek róla, és idén májusban fogadtuk el a végelszámolói beszámolót. Bármikor újra lehetett volna indítani, míg el nem adták a felszerelést...), „az elmúlt időben megerősödött az igény Pesterzsébet lakosságának, ... naprakész és hiteles tájékoztatása iránt, amelyet az írott médián kívül csak audiovizuális médiaszolgáltatás biztosításával lehetséges”. Zseniális felfedezés!!


Vajon mi történt az elmúlt három hónapban, hogy miután két év kemény munkával felszámolták az önkormányzati céget, most egy külsős céget bízzanak meg a feladattal? Semmi különös nem történt, csak ránéztek a naptárra... De ez semmi...

    A kiírási feltételek alapján nem sokan vannak, akik pályázhatnak (Önök hány céget ismernek, akik Pesterzsébet legalább 1/3 részében tudnak szolgáltatni, és helyi műsorokat is csinálnak?) Nekünk hirtelen csak egy jutott eszünkbe. A legérdekesebb rész azonban ezután jön...

    A felhívás szerint (több változatból választotta a többség) hetente megújuló, 30 perces műsort kell készíteni. Ebből 10 perces önkormányzati hírműsor, közéleti személyiségekkel való beszélgetés és bemutatása valamilyen erzsébeti eseménynek. A műsort hetente legalább 14 alkalommal ismétlik. A leírt struktúra szintén egy irányba mutat, egy cég felé...  Hiszen a szomszéd kerületekben hasonló műsort készít egy cég, csak a hosszúsága változik. És mindezt évi 10. 680. 000 Ft + ÁFA-ért!!!   Hiába kérdeztük, nem kaptunk választ, mibe került a mi tévénk.


Persze az interneten megnéztük. Eszerint 2010- ben (az utolsó teljes évben) 15 millióba került, 2011-ban pedig 16 milliót terveztünk!!! Ezért heti 2 óra műsort és havi (reggel 9 és délután 5 óra között) testületi közvetítést adtak. Sőt, bár akkoriban ritkán volt, de a rendkívüli üléseket is adták. Ha ezt kiszámoljuk, ez átlagosan heti négy óra friss műsort jelent átlagosan. Persze ismételték is.


Ebből jól látszik, hogy négyszeres műsort adtunk magunk ugyanannyi pénzből. Vajon hova kerül a többi? A nyilvánvaló túlszámlázás felveti a kérdést: hova kerül a feladathoz fel nem használt pénz?


Ugyancsak fontos kérdés: a fideszesek most még egy csatornán fogják hetente (ismétléssel) 22 –szer sulykolni a mondanivalójukat, miközben más nem juthat szóhoz? A vitában is azt mondták, lám Harsányi képviselő úr is szerepel a Pesterzsébet újságban, hiszen sportklubja szerepel ott.


A demokráciából is kaptunk megint egy leckét. Napirendenként 2 x 3 percben szólhatunk hozzá, de már az elején lezárták a vitát, hogy ne szólhassunk hozzá annyit, amennyi lehetőség van.

Botrány ez a javából! 



Összeállította: Komoróczy László